FAQ - Lees dit eerst!

Aankondigingen i.v.m. de VGK en onze activiteiten.

Moderators: Marieke M, Jens., JordyS

Re: FAQ - Lees dit eerst!

Berichtdoor Loonin » do 18 sep 2008, 11:07

Matthias1006 schreef:Enkele vraagjes:

Kun je bv. 4 minorvakken kiezen in Bach 2 en 1 keuzevak voor 25 studiepunten ? ( Ik zou eventueel ONO willen volgen en zie dat dit 6 studiepunten bevat, de overige 4 punten zou ik dan een minorvak bijnemen )

Q: Kan ik in plaats van keuzevakken extra minorvakken nemen?
A: Ja

Weet iemand waar en wanneer de les 'inleiding tot de economie' van prof. Koen Schoors plaatsvindt ? Ik vind het niet meteen terug op de site van de economie.

Vraag dit in het respectievelijke studieforum.
Tokyo Police Club schreef:Our robot masters will know how to clean this mess up, and build a better world for man and machine alike.

Afbeelding
Loonin
Prosenior

Berichtdoor Matthias1006 » do 18 sep 2008, 11:39

Loonis schreef:

Kun je bv. 4 minorvakken kiezen in Bach 2 en 1 keuzevak voor 25 studiepunten ? ( Ik zou eventueel ONO willen volgen en zie dat dit 6 studiepunten bevat, de overige 4 punten zou ik dan een minorvak bijnemen )

Weet iemand waar en wanneer de les 'inleiding tot de economie' van prof. Koen Schoors plaatsvindt ? Ik vind het niet meteen terug op de site van de economie.

Vraag dit in het respectievelijke studieforum.

bedankt!
To accomplish great things we must dream as well as act
Matthias1006

Berichtdoor *Leni* » do 18 sep 2008, 20:05

Fietje schreef:
.aerandir schreef:
Joeri schreef:Nu zit ik zelf met een vraagje. Op dat aanvraagformulier voor GIT moet je alle vakken aanduiden waarvoor je geslaagd bent in je laagste studiejaar. Dat zijn ALLE vakken behalve eentje, en er is maar plaats voorzien voor 6 vakken. Waarom? :(

Ik heb dat documentje vorig jaar gewoon aangepast in Adobe Professional, en een lijn of 20 bijgetrokken.

Zou je dan alsjeblieft zo lief willen zijn om die versie hier te posten, voor ons pdf-leken, zonder Adobe Professional?

Ja, alsjeblieft? Ik geraak niet eens aan dat document :?
"Every time I try to talk to someone it's 'sorry this' and 'forgive me that' and 'I'm not worthy'..."
- God, Monty Python and the Holy Grail
*Leni*

Berichtdoor Juhrer » do 18 sep 2008, 20:07

Op de studentenadministratie wisten ze me te zeggen dat je NIET elk vak moet invullen, maar gewoon je jaar en je behaalde credits :)
ΗΤΟΙ ΜΕΝ ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΧΑΟΣ ΓΕΝΕΤΟ
Juhrer
Prosenior

Berichtdoor A Robotic Being » za 20 sep 2008, 23:47

Matthias1006 schreef:
Loonis schreef:

bedankt!

Ik vrees dat je wel minsten 10 ects keuzevakken en 15 ects minor moeten hebben, zelfs als je één keuzevak wisselt voor een extra minorvak. Misschien best eens mailen naar Vanderputten hierover, aangezien hij daarvoor bevoegd is.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.
A Robotic Being

Berichtdoor michh » do 25 sep 2008, 16:09

Kheb een vraagske, ik was er op het 2de deel van historische praktijk door vorig jaar, moet ik dan iets regelen ivm vrijstelling voor dat vak of hoe zit dat?
michh

Berichtdoor liz » zo 20 sep 2009, 11:30

Mag ik als keuzevak bij mn masterjaar enkel uit deze - vrij beperkte - lijst kiezen? Of mag ik ook andere vakken aanvragen die beter bij mijn masteronderwerp aansluiten?
dank

http://www.opleidingen.ugent.be/studieg ... /INDEX.HTM
liz

Berichtdoor A Robotic Being » zo 20 sep 2009, 11:39

Alles mag, maar je moet toestemming krijgen van je promotor. Voor dat formuleer kijken op de site van de studentenadministratie of de opleiding denk ik.
A number of governors who've sat in office in Austin went on to become president Bush. Including George W. Bush and George Bush.
A Robotic Being

Berichtdoor amjdmg » zo 20 sep 2009, 11:39

liz schreef:Mag ik als keuzevak bij mn masterjaar enkel uit deze - vrij beperkte - lijst kiezen? Of mag ik ook andere vakken aanvragen die beter bij mijn masteronderwerp aansluiten?
dank

KEUZEOPLEIDINGSONDERDELEN

3

Met goedkeuring van de faculteit: vak(ken) voor een totaal van 5 studiepunten te kiezen uit onderstaande lijst of uit het de opleidingsprogramma's van de UGent:
Als het fascisme in Europa ooit weer opduikt, zal het dat doen onder de naam antifascisme. - Jacques Presser
amjdmg

Berichtdoor Berto » ma 25 jan 2010, 15:59

amjdmg schreef:
liz schreef:Mag ik als keuzevak bij mn masterjaar enkel uit deze - vrij beperkte - lijst kiezen? Of mag ik ook andere vakken aanvragen die beter bij mijn masteronderwerp aansluiten?
dank

KEUZEOPLEIDINGSONDERDELEN

3

Met goedkeuring van de faculteit: vak(ken) voor een totaal van 5 studiepunten te kiezen uit onderstaande lijst of uit het de opleidingsprogramma's van de UGent:

Een soortgelijke vraag : bij bach2/bach3 moet je voor de minor pol&soc kiezen uit een opgegeven lijst.
Nu staat daarboven : Met goedkeuring van de faculteit: één minor te kiezen uit onderstaande lijst of uit het aanbod van de faculteit
"Uit het aanbod van de faculteit". Kan je dan bijv. een mastervak kiezen uit de afstudeerrichting Film-en televisiestudies (communicatiewetenschappen) ?
En indien wel, wat is de te volgen procedure ? Wie spreek je hierover best aan ?
Berto

Berichtdoor amjdmg » ma 25 jan 2010, 16:50

Dat betekent gewoon dat je ook kan kiezen uit de facultaire lijst met minors.

Als het fascisme in Europa ooit weer opduikt, zal het dat doen onder de naam antifascisme. - Jacques Presser
amjdmg

Berichtdoor Ronny » ma 25 jan 2010, 16:54

Berto schreef:Een soortgelijke vraag : bij bach2/bach3 moet je voor de minor pol&soc kiezen uit een opgegeven lijst.
Nu staat daarboven : Met goedkeuring van de faculteit: één minor te kiezen uit onderstaande lijst of uit het aanbod van de faculteit
"Uit het aanbod van de faculteit". Kan je dan bijv. een mastervak kiezen uit de afstudeerrichting Film-en televisiestudies (communicatiewetenschappen) ?
En indien wel, wat is de te volgen procedure ? Wie spreek je hierover best aan ?

Indien je graag één bepaald vak zou willen volgen, kan je dit aanvragen bij prof. Limberger (dacht ik, vorig jaar toch) als keuzevak. Normaal is men daar vrij soepel in.

Om het als volledige minor te volgen lijkt dit me vrij onmogelijk, mss staat het wel als vak in één van de dingen van de lijst door amjdmg gegeven.
Wisdom comes to us when it can no longer do any good.

WouterP 4 Franciscus II
Ronny
Prosenior

Berichtdoor amjdmg » ma 25 jan 2010, 17:00

Ronny schreef:
Berto schreef:Een soortgelijke vraag : bij bach2/bach3 moet je voor de minor pol&soc kiezen uit een opgegeven lijst.

Indien je graag één bepaald vak zou willen volgen, kan je dit aanvragen bij prof. Limberger (dacht ik, vorig jaar toch) als keuzevak. Normaal is men daar vrij soepel in.

Om het als volledige minor te volgen lijkt dit me vrij onmogelijk, mss staat het wel als vak in één van de dingen van de lijst door amjdmg gegeven.

Ja, maar om een keuzevak te volgen uit een andere richting moet je een diploma hebben dat toegang geeft tot de opleiding waar het keuzevak deel van uitmaakt. Mastervakken gaan dus niet, denk ik.
amjdmg

Berichtdoor Berto » ma 25 jan 2010, 17:08

Dat zou dan willen zeggen dat ik, als keuzevak, eventueel wél een vak uit 3e bach communicatiewetenschappen zou kunnen nemen?

Dat staat dan volledig los van het minor-systeem. Ik vind het een beetje vreemd (of spijtig) dat er, via deze weg, geen toegang is tot de opleiding communicatiewetenschappen. Er kunnen nochtans gemakkelijk bruggen geslaan worden tussen beide opleidingen ...
Berto

Berichtdoor A Robotic Being » ma 25 jan 2010, 17:34

Schiet me niet dood als het niet klopt, maar ik dacht dat het opmaken van de specifieke minorlijsten (weliswaar op vraag van de FLWI) wordt overgelaten aan de desbetreffende faculteiten. Als dat effectief zo is, dan is het dus eerder de opleiding communicatie die de blaam dient te dragen.
A Robotic Being

VorigeVolgende

Keer terug naar Kring & Activiteiten