VOETNOOTPROBLEMEN

Aankondigingen i.v.m. de VGK en onze activiteiten.

Moderators: Marieke M, Jens., JordyS

Re: VOETNOOTPROBLEMEN

Berichtdoor Den Hugo » zo 12 aug 2012, 18:01

Hoe verwijs je naar:
-Cijfers die je in een excel bestand hebt gekregen van je prof?
-Een artikel dat in een verzamelbundel van artikels en papers staat?

Overigens als je in eenzelfde zin naar twee (of meerdere werken) verwijst, moet je dan die werken in één voetnoot plaats of moet je aan het einde van die zin 2 of meerdere verschillende voetnoten zetten met telkens één werk?

EDIT: Bij nader onderzoek, die cijfers zijn een transcriptie van stadsrekeningen van Antwerpen, dus dan moet ik naar die rekeningen verwijzen?
Den Hugo
VGK Studie

Berichtdoor Gast » wo 15 aug 2012, 11:53

Den Hugo schreef:Hoe verwijs je naar:
-Cijfers die je in een excel bestand hebt gekregen van je prof?
-Een artikel dat in een verzamelbundel van artikels en papers staat?

Overigens als je in eenzelfde zin naar twee (of meerdere werken) verwijst, moet je dan die werken in één voetnoot plaats of moet je aan het einde van die zin 2 of meerdere verschillende voetnoten zetten met telkens één werk?

EDIT: Bij nader onderzoek, die cijfers zijn een transcriptie van stadsrekeningen van Antwerpen, dus dan moet ik naar die rekeningen verwijzen?

Als die cijfers in de een of andere vorm bewerkt zijn (en geen letterlijke transcriptie) zou ik toch verwijzen naar dat bestand (als "Gegevens van X, op basis van Y").

artikel uit bundel: AUTEUR A, 'titel van artikel', in: AUTEUR B, AUTEUR C & AUTEUR D (indien voorhanden, met aanduiding ed(s)., dir., pub. of dies meer), Titel bundel, stad, jaar, pp. x-y.

Je mag ook steeds middenin een zin (bv. direct na de auteursnaam die je aanhaalt) een voetnoot plaatsen, dat lost het wellicht het meest gemakkelijk op. Anders één voetnoot op einde zin (nooit twee), met dan iets als "Zie respectievelijk A en B"
Gast

Berichtdoor Den Hugo » za 18 aug 2012, 19:37

Die cijfers heb ik gewoon in mijn tekst 'cijfers x, afkomstig van die en die rekening, getranscribreerd door Y' en dan in voetnoot nog eens extra de rekeningen waarvan de gegevens zijgezet.
Den Hugo
VGK Studie

Berichtdoor Sander_ » ma 27 aug 2012, 15:16

Hoe verwijs je naar een tijdschrift waarvan de paginering doorloopt over 1 jaargang? Verwijs je er naar als 1 tijdschrift of naar verschillende nummers binnen een jaar?
Sander_

Vorige

Keer terug naar Kring & Activiteiten