Markten en prijzen

Markten en prijzen

Berichtdoor Jan. » ma 26 sep 2011, 23:49

Dit B-vak, gedoceerd door E. Omey, wil de studenten in de eerste plaats de gangbare micro-economische concepten en theorieën inzake markten en prijsvorming aanleren. Tegelijk poogt deze cursus de student systematisch te leren redeneren over economische problemen en vertrouwd te maken met de geëigende economische analysetechnieken. De praktische oefeningen hebben tot doel de theoretische en vaak wiskundig onderbouwde concepten te verduidelijken aan de hand van concrete, cijfermatige voorbeelden of het uitdiepen van bepaalde topics. Het examen voor dit opleidingsonderdeel heeft zowel een deel met open vragen, als een deel met meerkeuzevragen.

Nuttige links:
ECTS-fiche
Topic vorig jaar

"Oh neen, de mixer is gesmolten!"

- Kitty Stevens, 21 november 2011.
Jan.

Re: Markten en prijzen

Berichtdoor Martijn. » vr 11 nov 2011, 16:58

Ik vroeg me eigenlijk af of de cursus dezelfde is als de cursus 'micro-economie'.
Ik was er de eerste les niet, en ik heb de cursus wel gekocht. Daar staat op micro-economie. Die is (samen met de lessen eigenlijk) redelijk ingewikkeld voor een minores. Ik vroeg me dus af of ik niet de verkeerde cursus heb, en dat er een simpelere versie van bestond ('markten en prijzen') dan...
Martijn.

Berichtdoor Den Hugo » vr 11 nov 2011, 19:49

Ja het is hetzelfde. Toen ik mijn cursus ben gaan halen vroeg ik het en ze zeiden dat enkel het voorblad verschilt :)
Den Hugo
VGK Studie

Berichtdoor Martijn. » vr 11 nov 2011, 19:52

Den Hugo schreef:Ja het is hetzelfde. Toen ik mijn cursus ben gaan halen vroeg ik het en ze zeiden dat enkel het voorblad verschilt :)

:viking:

Hoe gaan wij daar ooit doorgeraken :mrgreen: ?
Martijn.

Berichtdoor Den Hugo » vr 11 nov 2011, 19:57

Geen idee :)

ik heb dan nog de geluk dat ik in het middelbaar economie heb gedaan maar ik ben in de cursus 'economie A' ook nog maar aan pagina ofzo :)
Den Hugo
VGK Studie

Berichtdoor Den Hugo » wo 18 jan 2012, 12:33

Schaalelasticiteit= som van elasticiteit van factoren: bewijs

Geef HICKS substitutiemethode weer op grafiek, benoem alles

Begrippen: Nash-evenwicht, homogeen oligopolie, weet ik niet meer

Vraag op 6 punten: GVK, GTK en MK tekenen. Zeggen hoe MK zich tot GVK verhoudt, eerst logisch daarna algebraïsch. Dan nog iets uitleggen en uiteindelijk iets tekenen waar ik de vraag niet begreepµ

En dan nog 5 oefeningen op 5 punten

==> I am doomed :paars:
Den Hugo
VGK Studie

Keer terug naar Minor Economie en Bedrijfskunde